attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Tre små ord

Av attkyssagrodor - 19 augusti 2013 20:33

Jag och Oliver satt i hans soffa, han hade bjudit på hemlagad pizza, jag var mätt och belåten, dåsig och varm i hela kroppen, mitt huvud vilade mot hans bröstkorg och hans hand strök mig långsamt över ryggen. 

"Det känns så bra med dig" sa han, "Som att jag känt dig jättelänge, jag tycker jättemycket om dig..."  
Jag vände upp huvudet och log, "Jag tycker om dig också Oliver" Han log och hans ögon glittrade, sen lade han handen bakom min nacke och flackade lite med blicken

"Uhm....jag vet att detta är tidigt, men jag tänker säga det ändå... Jag älskar dig Nelly"



"Jag älskar dig också...."



Jag har hört många (ganska många, inte jättemånga..) som säger "Ja men när du vet, så vet du... Är det rätt så vet man det direkt ibland, så varför dra ut på det som är underbart?" Och jag har alltid önskat att det skulle gå så snabbt för mig, att bli förälskad hårt och fort och "bara veta" att detta är RÄTT, men jag har inte riktigt vågat tro på det, knappt vågat hoppas att det skulle hända mig... För mig skulle det nog inte gå så fort, det tar nog lite längre tid för någon att bli förälskad i mig... Man måste nog vänja sig vid mig....

Nu vet jag vad de pratar om.... Jag bara VET...Och i lördags berättade Oliver att han också vet....



Vi ska leva tillsammans för alltid, vi ska bli gamla tillsammans.

Jag ska flytta till byn, inte nu, jag vet inte när än... Men...ja, vi ska flytta ihop.

Vi ska somna och vakna tillsammans varje dag. 

Jag gav mig själv ett år att hitta min drömprins...det tog nästan exakt ett år...Nu är jag precis där jag vill vara, med den mest fantastiska man jag någonsin träffat, Oliver är allt jag någonsin önskat mig, och lite till.



 
 
Krokii

Krokii

19 augusti 2013 21:37

Så glad för din och Olivers skull!! :) Själv får jag ta över det där med att kyssa grodor, så kanske är jag där du är nu om ett år, hoppas på det iaf.

http://krokii.bloggplatsen.se

attkyssagrodor

19 augusti 2013 21:40

Tack :-) Jag är verkligen lycklig... För 6 månader sen var jag ganska säker på att detta inte skulle hända mig....
Nu ser jag mig lite som en "expert" på det här med att dejta.. ;-)
Så vad som än händer dig i dejtingdjungeln....Jag kan garantera dig att det HAR hänt mig.... haha
och vill du ha tips, råd eller en "virtual" axel att gråta mot.... Så finns jag här.....

 
Krokii

Krokii

19 augusti 2013 21:52

Haha ja jag behöver verkligen tips och råd, hatar att dejta, blir så fruktansvärt nervös :S Men först och främst ska jag sörja det förhållande jag precis har avslutat. 5 år är en lång tid.. Men ska låta mig inspireras av dig och ge mig ett år att hitta nån som är värd min kärlek :)

http://krokii.bloggplatsen.se

attkyssagrodor

19 augusti 2013 21:58

Åh vännen... Ja 5 år är lång tid, och du måste absolut ge dig själv tid att sörja det förhållandet. Var extra snäll mot dig själv, om ett tag kan du njuta av att vara singel ett tag, det är inte så farligt som många tror att det är ;-)
Hitta tillbaka till dig själv, lär känna ditt nya jag som inte är i en relation... När du gjort det kommer du att känna dig redo att ta dig an världen och dejta och ha roligt. Jag var också fruktansvärt nervös i början... Sen släppte det och jag insåg hur kul det var att dejta :-)
Kram

 
Stamp-E

Stamp-E

20 augusti 2013 11:37

lite löjligt detta här, men det bryr jag mig inte om.. alltså... haha ja det blev en konstig början på en kommentar... men att jag inte känner dig personligen, men att jag har varit så engagerad i dina vändningar, så jag blir så jätteglad/lycklig över att du har det så bra som du har det idag.....

du förtjänar detta Nelly..... verkligen :)

http://stamp-e.bloggplatsen.se

attkyssagrodor

20 augusti 2013 19:44

Tack Stamp-E! Verkligen tack.... Man blir ju engagerad i någons liv när man följer en blogg där personen skriver öppet om sig själv... Jag följer ju din blogg och det känns kul när du berättar något bra som har hänt.
:-)

Igen, tack :-)

 
Sofie

Sofie

20 augusti 2013 14:22

Och nu är det officiellt på fb med såg jag ! Härligt !! :D

http://sofiesbaksida.blogg.se

attkyssagrodor

20 augusti 2013 19:42

Hihi, ja...Allt är officiellt nu..Och din nyfikenhet över hur han ser ut kanske stillad...?
;-)

 
Ingen bild

Sandra

20 augusti 2013 14:37

Nu är det inte längre "You cant hurry love" som spelar sig i huvudet på mig när jag tänker på dig utan "Love is in the air" :D!! Sååååååå glad för din skull gumman♥! Önskar er båda massor med kärlek och lycka och vem vet, kanske man får vara med på ditt bröllop en dag:D!!! Hoppas, hoppas! Puss på dig!

attkyssagrodor

20 augusti 2013 19:41

Hahaha ja..Love är definitivt in the air..... Och All around you.... ;-)
Tack....!! Det hände verkligen...Det händer just nu och det är bara underbart!! :-D
Bröllop.....Det är ju inget vi pratat om...det har gått 4 veckor... Men Oliver vet att jag jättegärna vill gifta mig...och det vet ju alla som läst den här bloggen att jag vill.....
Men det är något som ligger långt i framtiden...Nu njuter jag av honom och att vara kär och vetskapen att vi ska bo ihop, antagligen inom ett år.... :-D

 
Ingen bild

Sofie

21 augusti 2013 19:39

Ja jag har varit inne och kikat på honom, såklart ! :)

attkyssagrodor

23 augusti 2013 05:22

Haha ja det är du nog inte ensam om ;-)
Fick han godkänt på "söthets-fronten"? ;-)

 
Ingela

Ingela

26 augusti 2013 09:00

Åh, vad roligt att höra! Bästa känslan i världen! Tyvärr är mitt eget kärleksliv miserabelt efter ännu ett misslyckat försök! Jag hoppas att det finns någon prins till mig med för nu börjar GRODORNA ta slut!!

http://www.ingells.blogg.se

attkyssagrodor

26 augusti 2013 19:06

Tack :-)
Jag vet hur det känns..jag tänker inte använda klyschan "ha tålamod, han finns där för dig, jag hittade min, så det finns någon för alla" Jag hatade att höra det...Det var det värsta någon kunde säga till mig...
För livet ger oss inga garantier.... Nu vill jag inte heller "pinka på din lycka" för jag har ändå alltid trott på kärleken, varit övertygad om att min prins fanns där ute någonstans... Så länge man tror på sig själv och gillar sig själv...Så kommer man att träffa sin drömpartner....
Ta din tid och sörg ditt förhållande, torka sen dina tårar och möt världen med högt huvud.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards