attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Onödig stress

Av attkyssagrodor - 11 september 2013 10:39

Idag spenderar jag min tid i sängen med två värmedynor på magen. Igår fick jag kramp i magen, jag har aldrig någonsin känt sådan smärta och jag var säker på att jag hade fått tarmvred. Något som är relativt vanligt för oss som har gjort en gbp operation. Gråtandes ringde jag min mamma som hämtade mig på jobbet och körde mig till sjukhuset.

Det var ungefär tusen tankar som rusade runt i min arma hjärna samtidigt. Med blixtens hastighet, jag kunde inte riktigt reda ut var den ena tanken slutade och den andra började.

Saken är den att jag har i ett par dagar haft en liten svag röst som irriterande mumlat i mitt öra; Du vet att din mens är sen va?"

Jo tack, jag VET!! Tyst med dig....


Så när jag låg i fosterställning i baksätet på mammas bil så undrade jag om det fanns en risk att jag var gravid och nu inte skulle vara det länge till? Eller var det tarmvred? Eller njursten? Eller vad var det som grep tag om min mage med vassa, infekterade klor??


Jag fick träffa en läkare nästan direkt som gav mig en spruta med smärtstillande i rumpan och inom tre minuter släppte krampen, jag kunde räta ut min ömma kropp och andningen återgick till normal. Hon bad mig om ett urinprov och sen sattes en nål i min arm för att tappa mig på blod och ge mig dropp. Jag älskar att får dropp, jag känner mig så pigg och fräsch efteråt. Det låter bizarrt, jag vet.. Men det kan ju inte vara värre än tjejen som ber narkosläkaren att söva henne så sakta som möjligt för hon älskar känslan av "ruset" man får när man blir sövd... 

Jag gick på toaletten för att kissa i en mugg och fick där även beviset att någon bebis är inte på väg. 

Efter ungefär en timme kom läkaren tillbaka och sa att det finns ingen infektion i kroppen och min mage var mjuk när hon kände på den så det är varken tarmvred eller njursten. Inte akut i allafall. Hon trodde däremot att det kunde vara kraftiga menskramper, och rådde mig att söka till min vårdcentral. Jag fick dicoflenac och spasmofen och åkte hem och sov i flera timmar. Idag mår jag bättre, men jag ser ut som ett spöke med stora svarta ringar runt ögonen och väldigt bleka kinder. Känner mig inte särskilt attraktiv om jag ska vara ärlig. 


På fredag ska jag träffa några fler av Olivers kompisar, vi ska äta middag tillsammans och förhoppningsvis blir det en väldigt trevlig kväll. På lördag ska jag träffa Jessica, Malin och Lovisa hemma hos Jessica. Det var alldeles för länge sen vi hade en riktig tjejkväll så jag ser verkligen fram emot det! Mitt liv är verkligen härligt för tillfället, jag har de bästa vännerna (det har jag i och för sig alltid haft..) jag har träffat en man som verkar ha petat Adam från platsen som "Mitt livs största kärlek" och jag har ett jobb som jag trivs bra med. Vad mer kan man önska sig?

Inte så mycket, eller vad tycker ni?



Vi var lite oense om vem som gör den här låten bäst... Oliver tycker att orginalet är bäst, Uggla gör den bäst, utan tvivel!

Jag föredrar Darin...Jag tycker att hans röst är finare... Ugglas röst är ju inte den bästa tycker jag...Det kanske inte Darins heller är, det beror ju på vem man jämför med..

Men vi var iallafall överens om att det är en väldigt bra låt, texten träffar oss båda i hjärtat...sen påpekade Oliver att han är tvilling, "Så sången handlar om honom", mmm eller hur...


Jag lämnar er med denna låten, ha en fin dag.

 

 
 
Annie

Annie

11 september 2013 12:18

Skönt att det inte var nåt allvarligt som njursten el nåt! menskramper är inte kul det heller :-( Jag får jätteont när jag har mensen så förstår att du hade jätteont i magen! skönt att du mår bättre nu :-)
Jättekul att det verkar gå så bra med kärleken!<3

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards