attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Tusen och en natt

Av attkyssagrodor - 16 mars 2013 07:18

Det är lördag morgon och jag inser att jag är alldeles för sen med att uppdatera bloggen efter dejten med Aladdin... MEN i torsdags var jag bara för trött och igår fick jag en konstig allergisk reaktion när jag kom fram till jobbet. Mina ögon svullnade upp, jag kunde inte öppna dem alls och jag hade svårt att andas. Så jag fick åka ambulans till sjukhuset och få en stark antihistaminbehandling. Jag hade folk nära mig hela tiden så jag fick inte panik vilket jag antagligen skulle kunna ha fått. Efter ett par timmar så gick svullnaden ner och jag kunde öppna höger öga igen och så småningom även det vänstra. Efter ytterligare ett par timmar kom min mamma och hämtade mig och körde mig hem. Jag sov hela eftermiddagen och mycket av kvällen, men jag kunde inte se så pass bra att jag kunde fokusera på att skriva... Förlåt.. ;-)

Men NU, nu är jag redo att släppa in er och dela med mig av hur dejten med världens vackraste man gick.. (ja vissa delar av dejten ska ni få ta del av iallafall...)


Jag var ju lite av ett nervöst vrak redan när jag vaknade i onsdags morse..Men jag kom iväg till jobbet iallafall. Jag skickade ett sms till honom och frågade om vi kunde prata i telefon innan vi träffades. Vi hade ju inte gjort det...och det kändes på något sätt viktigt att höra hans röst. Jag borde kanske döpa om honom till Zlatan, för han låter som Zlatan..

Men jag håller fast vid Aladdin..  Han svarade bara "Hallå" vilket jag egentligen HATAR att folk gör första gången jag ringer.. Tänk om det inte är personen jag söker som svarar...och jag inte vet det...utan dundrar på i 190 (som jag har en tendens att göra när jag blir nervös) "Hej det är Nelly, hur är läget, vad gör du, har du en bra dag, hoppas jag inte stör dig, bla bla bla" 

Men det var han som svarade, direkt när jag sa; "Hej det är Nelly" hörde jag på hans röst att han log och han sa; "Hej Nelly"

Jag stod bakom en husknut så ingen skulle kunna se mig..jag kände att jag rodnade ända upp i hårbotten...och undrade hur i hela friden jag skulle klara att sitta mittemot honom på ett cafe eller i en bar... Han skrattade, han har ett härligt "magskratt", och sa "Var nu inte blyg, det kommer att bli jättekul ikväll, jag ska krama ihjäl dig" Jaha...Hur blir man INTE nervös av ett sånt uttalande..? Men jag tänkte ändå att jag inte har något att förlora... Jag ser ju inte detta som en dejt med min blivande man...Bara en "egoboost", och som jag sa innan...Om han vill, så tänker jag inte säga nej...


I allafall, jag åkte hem, duschade, klädde på mig, bytte kläder ungefär fjorton gånger innan jag skickade ett mms i panik till Cecilia "VAD SKA JAG HA PÅ MIG????"

"Desigualklänningen!" Kom det bestämde svaret. Ok, sagt och gjort, färgglad klänning blev det..

Vi hade bestämt att åka upp i stan, jag sa att vi kunde mötas där, men han sa bestämt att han skulle hämta mig, vilket jag på ett sätt tyckte var gulligt...Jag vet inte om jag ändå är lite gammeldags..men jag blir lite varm i hjärtat när en kille säger; "Jag hämtar dig" Det visar något "beskyddande" som jag tycker är fint... Jag bor i lägenhet och det är två säkerhetsdörrar innan porttelefonen och sen behöver man en nyckel eller ett extra "klick" från min porttelefon innan man kommer in och kan åka up till mig, så jag är inte rädd för "stalkers" om någon skulle få för sig att följa efter mig...Så jag har inga större problem med att lämna ut min adress om min magkänsla är bra. Och det var den...

Han ringde mig och sa att han var på väg, jag skulle inte stressa, han väntade på mig på gatan.. Jag var i stort sett färdig, men jag tog fem minuter extra, bara för att...

Sen åkte jag ner i hissen.

Och där stod han.

Lika vacker som på bilderna jag sett.

Lite kortare än han sagt dock.. Det är lite roligt med killar.. Jag träffar många killar som säger att de är 180cm långa... Jag är 180..och de flesta som säger att de också är det, är på något sätt ändå ofta ca fem centimeter kortare än mig, Rasmus var lika dan, han sa att var 181 cm..Och jag var ändå några cm längre än honom..Märkligt det här med mätsystemet...

I allafall, han log sitt stora vackra leende och gav mig en björnkram och pussade mig på kinden. Själklart så rodnade jag. Och han skrattade åt mig.

Sen tog han min hand och följde mig runt bilen, öpnade dörren och väntade tills jag hade satt mig och stängde sen dörren och gick runt till förarsidan. En riktig gentleman..jag rodnade lite till så klart och han skrattade. Men han strök mig över kinden och sa; "Du är otroligt vacker"

Jag kunde inte säga något, orden fastnade i halsen på mig och jag bet mig i läppen (varför vet jag inte) och ja..Han skrattade sitt vackra magskratt och sa; "Kom vi åker"

Vi körde till EspressoHouse på storatorget här i stan, han betalade mitt te och sitt kaffe och frågade om jag ville ha en kanelbulle?

Ja, egentligen så ville jag det..Men jag kan inte äta en hel kanelbulle, speciellt inte en från EspressoHouse, Ni vet hur stora de är... Så jag tackade nej, men jag snodde lite av det degiga i mitten på hans...

Jag minns inte riktigt vad vi pratade om...Hur min dag varit tror jag att vi nämnde...och hans dag...

Men jag vet att jag inte kunde titta på honom ordentligt, han är bara FÖR snygg..jag var lite rädd att han skulle försvinna, eller förvandlas till en sten eller att jag skulle explodera om jag tittade direkt på honom.

Han skrattade, han gör det mycket och sa; "Men Nelly, var inte blyg nu, jag är inte farlig" och det trodde jag ju inte..Men på något sätt kände jag mig som fem år...inte femton...utan fem!!

Efter en timme frågade han om jag ville åka en runda..jag älskar att åka bil och tyckte att det lät som en bra idè och hoppades att han inte skulle köra hem mig direkt...

Det gjorde han inte. Vi körde runt i vår, faktiskt ganska vackra, stad..Jag älskar städer om nätterna, gatubelysningen, mörkret, folk som promenerar och ett visst lugn som sänker sig.

Min nervositet släppte nog ungefär nu, jag har nog nämnt det innan, jag älskar att sitta bredvid en man som kör en bil. Det är något så otroligt sexigt och manligt över hur han håller i ratten och hur han hanterar växelspaken, och Aladdin var inget undantag...

Men han var ju tvungen att fokusera mer på vägen än på mig...Så jag kunde titta på honom i smyg.. Sen körde han mig hem. Till sig.

Han bor högst upp, utan hiss. Jag är så otroligt glad att jag tränar, jag kan gå fyra trappor upp utan att få en hjärtattack.


Hans lägenhet är fin, jag undrar om hans syster (systrar) har hjälpt honom inreda... Han har inramade plancher, en STOR platt tv, en stor svartvit vas med en grön växt i ena hörnet. Allt är svart och vitt. Väldigt stilrent och fint.

"Vad fint du har det" sa jag

"Menar du? Hur fint är det? På en skala från 1-10?"

Eh..lite konstig fråga...Men jag sa 8...

"Är det så?"

"Ja..."

Sen skrattade han igen och sa att jag var fin.

Vi satt bredvid varandra i soffan, fotbollen var på...Sen var han på mig.

Hans händer i mitt hår, hans läppar mot mina, hans kropp pressad mot min. Det gick så snabbt, jag hann inte tänka, men hans läppar var mjuka och varma och hela soffan snurrade. (typ...)

Han är lite kortare än mig, men betydligt starkare...han lade armen runt min midja och placerade mig utan problem bredvid sig och begravde ansiktet vid mitt nyckelben, det kändes som att blixtar slog genom min kropp, min hud brann och jag vågade öppna ögonen och möta hans blick.

Jag skulle kunna fortsätta med detaljer, men....detta är inte den typen av blogg...Men vi hade sex. Fyra gånger (en 25-åring har mer uthållighet än en fyrtioåring..så är det bara..) och det var "earthshattering" "mindblowing" och lite magiskt.


Han ville att jag skulle sova hos honom, men jag stiger ju upp kl fem varje morgon för att börja min två timmars långa pendling...Så jag ville hem, eller nej..Jag ville inte hem...Men jag kände att jag var tvungen...Men en annan gång sover jag jättegärna hos honom.

Jag trillade in hos mig vid två... Klockan ringde fem...Jag var sliten i torsdags... Men gick ändå och körde ett hårt benpass på gymet..och somnade kl nio....


Så vad händer med mig och Aladdin nu då...?

Ja..Det vet jag inte...vi har skickat sms till varandra, han vet att jag var på sjukhuset igår...Han jobbade igårkväll...Vi har inte pratat om att ses igen...Men en del av mig känner att det kommer vi absolut att göra. Den andra delen tänker att det gör vi nog inte alls. Han kommer inte att föreslå det..Och jag kommer inte att göra det...Känns lite dumt och pinsamt... I mitt huvud går det inte alls ihop att han vill träffa mig.. Han kan ju få precis VEM. SOM. HELST....Det måste stå tjejer på rad som vill dejta honom, yngre, sötare, fastare tjejer....

Jag frågade honom faktiskt; "Varför är DU på den här sidan...??"

Det såg ut som att han kände sig lite obekväm att svara, men han sa; "Min bror frågade samma...Men jag vill inte träffa någon ute, de vill bara ha sex och tjejer är så diviga och bitchiga. Jag vill ha något äkta, någon jag bygga min framtid med"

Jag tror att jag tittade på honom en lång stund utan att säga något, här sitter universums vackraste man och säger så otroligt vackra ord, han såg så ärlig och uppriktig ut, jag vill inte tro att han han bara spelar ett spel...

Jag kunde inte låta bli att fråga..."Men du vet hur gammal jag är...?"

"Jaja, jag vet, men det spelar ingen roll...Kolla på Zlatan och Helena..Det funkar för dem, då kan det funka för oss!"

OJ!!

Jag tror att jag bara nickade och log lite...


Han jobbar idag, han jobbar alltid på lördagar, jag hoppas att han hör av sig på något sätt.

Jag vill träffa honom igen, jag vill vara nära honom igen, jag vill inte bli ratad av honom...

Men om han inte vill...Så kommer jag att överleva det också...För jag är stark i mig själv nu, jag har en inre styrka som ingen kan ta ifrån mig.

Jag hoppas att ni alla har en bra helg!

 
 
Sofie

Sofie

16 mars 2013 09:55

Åh vad jag har väntat på denna uppdateringen. Den var värt väntan .. och du hade väl en ganska bra anledning att den blev sen ;)

Helt fantastiskt att läsa. När jag läste om denna killen innan så tyckte jag inte att du skulle träffa honom.. Tyckte det kändes onödigt på ngt sätt. Men nu har jag ändrat mig.. :)
Att han låter som Zlatan gjorde iofs att han sjönk lite i mina ögon ;) hihi
Galet nyfiken på hur denna killen ser ut!! Universums snyggaste!

http://sofiesbaksida.blogg.se

attkyssagrodor

16 mars 2013 10:02

Hahaha jo...Zlatanrösten ger egentligen ingen pluspoäng.... Men... Ja..även om jag just nu VILL....så tror jag inte vi har någon framtid ihop... Och då behöver han inte prata så mycket..haha ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards