attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Forgive me father for I have sinned....

Av attkyssagrodor - 4 april 2013 19:41

Det är torsdag kväll, jag är trött, slutkörd faktiskt. Var på gymmet klockan sju imorse i två timmar. Nu värker kroppen ordentligt och jag vill egentligen gå och dra täcket över huvudet.

Psykiskt trött tror jag man kan säga också... Jag känner mig låg, sitter och lyssnar på en gammal Chicago låt.."You're the inspiration" och låter tankarna flyga fritt.. 

När jag skulle opereras så var jag på några möten för att få information om vad som händer i kroppen och i hjärnan, hur man ska klara av omställningen på bästa sätt.

Vi blev varnade att många som har haft ett beroende, vare sig det är mat, droger, cigaretter eller alkohol, ofta "byter ut" sitt beroende mot ett annat. Det är tydligen ganska vanligt att f.d narkomaner får ett sockerberoende istället för t.ex heroin..

Vi fick exemel på att man ska vara försiktig med alkohol, många gbp opade börjar dricka mer än de gjorde innan operationen. Med detta menar jag ju självklart inte ALLA, så om ngn som är opad läser detta finns det ingen anledning att bli arg eller irriterad, jag ger bara exempel på vad jag blev "varnad" för innan min operation.

Jag börjar ana att jag har bytt mitt socker/matberoende mot något annat...

Även nu, när jag sitter här och balanserar datorn på ett knä och Fluffy på det andra så tvekar jag om jag ska dela med mig...Jag är ju absolut inte stolt över detta...


Men jag inser att jag har börjat beté mig något....Ska vi säga slynigt/billigt/ slampigt...? 

Det är nu första veckan av April och jag har sen detta året börjat haft sex med fem killar. 

Det är ganska illa.

Jag har tänkt och grubblat; "Varför ska jag ha dåligt samvete?" Det är 2013, jag är singel och skadar ingen, jag skyddar mig mot oönskade sjukdomar och graviditeter. Varför ska jag inte kunna vara med vem jag vill?


Det kan jag ju... Men det verkar som att vi till viss del lever kvar på -50 talet... Har man sex första gången man träffas så får man stämeln "lössläppt" och vem vill dejta en tjej som är det?

Samtidigt som en kille ju är väldigt glad att en tjej ÄR lössläpt..Det är ju kul att vara med en tjej som släpper alla hämningar... Eller har jag fel? Och varför är det så att tjejen blir stämlad som "slynig" men killen blir sedd som "en man med erfarenhet"? 

Han är väl också "slampig" i så fall? Eller?

Jag dömmer ingen annan, jag kan istället beundra någon som "springer med vinden" och inte bryr sig om vad samhället tycker om henne eller honom...

För jag är inte där än.... Jag sitter här och har lite ångest, tänker att "alla" vet att jag är lössläppt och ger mig själv till vilken snygg kille som helst som vill ha mig... Det slutar ju alltid på samma sätt... Att jag aldrig ser eller hör ifrån dem igen...Då får jag skylla mig själv. Eller?  Ska jag ha dåligt samvete? Ska jag skämmas? Förtjänar jag att sitta här med ångest och känna mig billig?


Vad har frambringat denna känslan då..?

Kanske två händelser denna veckan...

Minns ni att jag skrev i måndags att jag skulle hem till Tobias? Att han ville "kassera in" påskpussen? Och att jag blev väldigt nervös innan jag åkte iväg till honom..? Minns ni?

Vi kollade på TVÅ filmer... Satt inte jättenära varandra, men tillräckligt för att han skulle stryka mig över huvudet och trassla in sina fingrar i mitt hår.

När film nr två var slut och jag var typ redo att åka hem, tittade han på mig, drog mig till sig samtidigt som han viskade "Kom" 

Det är något av det jag älskar mest med att ha gått ner i vikt... En kille kan "flytta" på mig... Det fanns inte en chans för två år sen... Då satt jag där jag satt, knappt att jag kunde flytta på mig själv...

I allafall, jag satt plötsligt i knät på Tobias och jag hade inte behövt oroa mig... Han visste vad han gjorde, han kan kyssas och det var jättemysigt.

Jag hade en tanke som snurrade i huvudet hela tiden dock... "Ha inte sex ikväll, ha inte sex ikväll, ha INTE sex ikväll"  Men det blev så ändå.... och jag ångrar det inte. Tobias är jättefin, och medans en kille som är 25 har mer uthållighet...Så vet en man som är 40 vad han gör och är mer lyhörd...

När jag skulle köra hem följde han mig till bilen, kramade mig och sa att vi skulle ses snart.

Jag kom hem med ett leende på läpparna och somnade lugn och avslappnad.

Dagen efter, i tisdags, försökte jag skoja lite med honom...Jag ville ha hjälp att skriva mitt cv och frågade om han kunde komma hit? Jag hade massor av mutor...Kaffe, godis, alkohol, cig eller min kropp om han ville ha den (igen)

Jag får svaret; "Kaffe, hade räckt, men det är hockey ikväll så jag ska se den"

Ok...ja jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det....

Senare på kvällen sa han att han hade haft en jätteålig dag.. En av de värsta.. Jag försökte stötta och frågade om han ville prata om det, men det ville han inte..Han loggade bara ut så fort hockeyn var slut...Det kändes väl sådär om jag ska vara ärlig.... Dagen efter att vi haft sex så blir han jättedeprimerad men vill inte prata om det...

Jag satt ändå inloggad på fb ett tag och även på dejtingsidan, tänkte att han kanske skulle ångra sig och ändå vilja prata.... Men istället får jag ett meddelande från Jonathan.. Så här stod det: "Hej o gud så vacker du är
hoppas allt e bra? Jag skulle göra vadsomhelst för att få göra dig sällskap i soffan framför en bra film
hoppas vi hörs kram"  


Varför gick jag på en sån replik???

Det är ju den mest klyshiga, dåliga, mesigaste replik man egentligen kan tänka sig....

Jag får väl skylla på att jag kände mig sårbar och lite ledsen över vad Tobias hade skrivit....

Jag chattade med Jonathan en stund och ganska snart hade vi bytt nr och han ringde mig.. Han var charmig, rolig, hade ett jättehärligt skratt och jag gillade verkligen att prata med honom.

Han har spelat fotboll i min hemstads fotbollslag..Säger man så..? Jag vill ju inte "röja" varken hans eller min identitet..Så jag kan ju inte säga att han spelat i AIK t.ex (om min hemstad varit Stockholm..) Men min hemstads lag är med i allsvenskan..Och om jag säger så här...Att OM Stockholm hade varit min hemstad, och OM Jonathan hade spelat i AIK..Så skulle han kunna ha varit Daniel Örlund.

Jag googlade AIk...på så sätt fick jag fram namnet Daniel Örlund...Om man är riktigt intresserad så kan man kanske kanske lista ut kopplingen mellan Daniel och Jonathan...

I allafall..tillbaka till det som är viktigt...

Jonathan och jag bestämde i tisdags att han skulle komma hem till mig följande dag (igår) och kolla på film.

Vilket han gjorde. 

Vi tittade på en av mina favoritfilmer "My best friends girl" jag tycker den är jätterolig...Men alla har ju olika smak..Han skrattade rätt mycket, men det kunde ju lika gärna vara utav artighet...

Sen gjorde han något som jag minns att jag tyckte var jättehäftigt när jag gick i högstadiet.. Han stoppade en godis i munnen, tittade på mig och frågade om jag ville ha godis?

Jag skrattade och nickade, sen sköt han in godisen i munnen på mig.

Det var lite kul, men jag insåg snabbt att han INTE kan kyssas... Det var löjligt...

Jag har ju glömt att säga hur gammal Jonathan är.... Tio år yngre än mig... Så det finns inga garantier för någonting... Bara för att man inte har fyllt trettio, man har spelat fotboll på proffsnivå och är så vältränad att magmusklerna är som en dörr.. Så betyder inte det att man "kan allt"


Men han sov ändå här, jag släppte in honom i min säng utan att egentligen tveka en sekund. Det måste ha varit de sex rutorna han har på magen.... Jag skyller på det i allafall...

Trots att han inte var bra på att kyssas så var han bra på "det andra" och vi sov inte många timmar inatt. Det kanske också är en orsak till att jag är trött nu....

Men jag visste när vi sa hejdå att vi aldrig kommer att ses igen...

Någonting i hans kroppspråk visade tydligt att han inte vill ses igen.

Och mycket riktigt, "Raka svar är alltid det mest rätta! Jag hade kul o trevligt! Har tänkt och vridit idag. Det var absolut inte bara sex men jag känner att något mer blir det inte! Sköt om dig Kram"

 

Jag är inte ledsen eller arg.... Bara lite uppgiven... Jag vet att om jag vill hitta någon att ha ett seriöst förhållande med så måste jag hålla mer på mig.

Ha mer respekt för mig själv, då har han respekt för mig....

Men det är svårt...

Detta blev ett långt inlägg. Hoppas ni inte har somnat..

Så vad händer nu? Var är jag nu?

Jonathan kommer jag ju inte att träffa igen.

Tobias....ja kanske...jag skulle vilja träffa honom igen...Men jag vill inte bli "hans psykolog" och alltid behöva vara där för honom men aldrig få något tillbaka...

Jag får lite underliga "vibbar" från hans håll, jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är...Men jag får vissa "Anders-vibbar" från honom..Men jag har också en känsla av att han "döljer" något, eller kanske inte döljer, men någonting som har hänt honom innan och han är lite försiktig med att släppa in någon....Vilket inte är fel.... Man måste inte vara känslomässigt slynig och berätta ALLT om sig själv för någon man inte träffat förut.

Men jag vet inte om han faktiskt är redo för ett förhållande än...

Men jag får väl lugna mig lite...och någon gång, snart....fråga honom vad hans deal är...

Tänkte avsluta med sången som jag spelat på repeat hela kvällen...Men av någon anledning vill den inte bäddas in här utan jag får bara en konstig gul ruta.... Mycket underligt...Jag är inte den mest tekniska personen...Så, det får bli utan videoinlägg idag...




 
 
Stamp-E

Stamp-E

5 april 2013 09:29

fuck jantelagen, fuck alla som bryr sig och ska lägga sig i... detta är ditt liv, ditt mående, ditt inre, dina känslor.. det är ok att ha sex med många olika så länge man tar ansvar för det, skyddar sig, inte ger falska förhoppningar, och mår bra i det...

sen visst, det sker en sorts "commitment" varje gång man har sex med någon, det är oundvikligt, och därför är det extra viktigt med ett bra avslut efteråt och att man är på samma plan med ungefär samma förståelse för vad detta innebär och egentligen betyder (tyvärr är man ju aldrig på exakt samma level, men du kan inte ta ansvar för någon annans känslor)...

lev väl och gott och njut av livet.

Trevlig helg.

MVH Stamp-E

p.s vill du byta länkar på våra sidor så bara säg till, diggar din blogg skarpt :)

http://stamp-e.bloggplatsen.se

attkyssagrodor

6 april 2013 14:23

:-) Tack för ditt svar! Det fick mig verkligen att känna mig bättre och "gaska upp" mig lite.
Vad kul att du gillar min blogg, jag har kollat din också och gillar den!

Nu får du ursäkta denna som är så teknisk....Men hur byter man länkar...?
Det låter bra, kul att få fler läsare...
Så om du kan förklara för mig, så kör vi!

MVH Nelly

 
Annie

Annie

5 april 2013 16:40

Ja varför är det ok för en kille att vara med många om det inte är ok för en tjej ? har alltid irriterat mig på att endel tycker så ..
Det ska väl ändå vara lika ! ... oavsett om man är tjej el kille ...
Jag tycker så här, gör som du själv vill .. ibland kan det vara svårt att inte lyssna på vad andra tycker .. men försök ;-)
Det är ditt liv och ditt val ...
haha jag är inte heller speciellt teknisk tyvärr ;-)

Kram/

http://cupcakes.ochannat

attkyssagrodor

6 april 2013 14:19

Tack Annie! Jag känner mig bättre idag efter ett dygn med en kär vän och massor med snack om våra respektive kärleksliv. Att tjejkompisar gör så mycket :)

Ha en fin helg
Kram

 
Ingela

Ingela

11 april 2013 11:06

Herregud vad ditt liv är likt mitt.... Varit i nätdejting"branschen" i över ett år nu och hade kunnat skriva tre bästsäljare + två uppföljare baserat på dejter. Jag vågar nog inte skriva mina statistiksiffror, hahaha ;)

http://www.ingells.blogg.se

attkyssagrodor

12 april 2013 09:01

Visst är det roligt att dejta?
Tyvärr träffar man ju på en del "nötter"....
Men då får man material till att blogga, eller i allafall roa sina vänner med på middagsbjudningar... ;-)
Jag tycker att vi ska göra en "tjejpakt".... Skit i vad andra tycker, vill man roa sig så gör vi det, "statistiksiffror" är bara för oss själva ;-)

Ha en fin helg
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards