attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Bästa vänner för alltid!!

Av attkyssagrodor - 18 maj 2013 06:57

Lovade ju att jag skulle lägga upp en bild igår. Det blir idag istället... När jag gjorde min andra tatuering för en månad sen blev jag jättesugen på att göra fler. Nelly sa att hon också hade funderat på det och vi bestämde oss för att göra dem tillsammans. Och samma motiv. Vi funderade lite på vad som symboliserar vår vänskap? Och kom fram till att vi har inget "citat" eller mening eller händerlse som kan vara fint som en tatuering. Vet ni vilka bröderna Lagerstål är? De hade ett radioprogram på -90 talet vilket jag och Nelly älskade! Det är vissa fraser därifrån som vi går igång på och kan skratta tills vi gråter... Men att tatuera in en röd hink, eller ett par kalsonger...Det funkar liksom inte...  Ni har t.ex ingen aning om vad jag pratar om, eller hur? Men hade Nelly varit här så hade jag bara behövt säga "Kalsippor" eller "Den röe spannen" så hade vi brutit ihop lite.

Så vi fick tänka utanför ramarna.. Jag älskar "infinity" symbolen och hittade en bild där det stod "love" innuti symbolen. Jag skickade den till Nelly och föreslog att istället för love skulle vi ha "Bff". Hon älskade den idén!!

Sagt och gjort, igår blev vi taggade, tillsammans och visar för hela världen att vi är bästa vänner.


Det hände en lite rolig sak när vi satt i studion, jag satt på en stol, messade med Kevin, jag tror att jag log... Nelly kommer fram till mig och säger; "Har du sett honom??"

"Va? Vem?" undrar jag och trodde att det var någon som vi känner som också skulle tatueras.

Nelly tittar på mig, förundrad och nästan lite sur, sen säger hon; "Vad har hänt med dig? Har din pojkradar gått sönder?"

"Vad pratar du om? Pojkradar? Vad är det??"

"Ja men har du inte sett honom?"

"VEM???"

"Killen som har gått förbi dig tre gånger nu, som har ditt namn skrivet över hela honom, han har försökt få ögonkontakt med dig alla tre gånger, men du är upptagen med din telefon!!!"

Jag fattade inte alls vad hon menade, mitt namn på en kille? Jag förstod ju att hon menade att han var min "typ" men hur hade jag missat honom?

"Är det nu sen du träffade Kevin? Du ser ingen annan??"

Hmm, kanske? Men jag är ju inte dödskär i Kevin, lite småförälskad, ja..Det är jag, han är ganska underbar.. Men vi har bara träffats i en månad...

Men i allafall, den här killen i studion, när jag väl såg honom så får jag ju hålla med.. Han var verkligen "min typ" 

Två meter lång, bredaxlad, svart hår och tatuerad... Skitsnygg!! Men jag tror han var ganska ung, runt tjugofem skulle jag gissa. Han satt för en stor färgtatuering på högra armen. Jag och Nelly satt i lunchrummet och väntade på att vår tatuerare skulle bli redo, då kommer han in med de två killarna som höll på med honom, han ställde sig vid vasken och såg lite blek ut. Plötsligt säger Nelly; "Han svimmar!" Och där står denna två meter långa kille och ser väldigt underlig ut, man såg på hans ansikte att han inte hade en aning om vad som egentligen höll på att hända, de två små killarna fick båda hålla upp honom och Nelly gav dem en stol som de satte honom på. Stackars kille, men är man två meter lång så får man nog lätt blodsockerfall när kroppen utsätts för en tatuering. 

När det sen var min tur att tatueras satt vi mitt emot varandra, han frågade om det gjorde ont? 

Njae, det var ok tyckte jag, min tatuering är ju liten, det tog exakt tretton minuter att göra den. Snyggingen frågade vad det var för något och när jag förklarade att det var en vänskapstauering så tyckte han att det var fräckt att göra en sån i vuxen ålder. Tur för honom att han inte sa "när man är gammal". Då hade han fått se på smärta.


Så vad tycker ni? Jag älskar den!                      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards