attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Nu är det körigt....

Av attkyssagrodor - 15 april 2013 20:13

Bloggen kan alltså inte ta emot en video från You-Tube... Jag har provat att kopiera länken rätt till sidan här, jag har klickat på "bädda in", jag har klickat på You-Tube ikonen här uppe... Men det blir bara en stor gul ruta....

Någon som kan förklara hur i hela friden man gör???

Jag tänkte lägga upp en video....

I höstas, precis innan jag startade den  här bloggen, sa en kompis till mig att jag borde lyssna på Magnus Ugglas sång "Pärlor åt svin" hon hade lyssnat på mina senaste dejtingkatastrofer...och tyckte att den stämde in på mig...

Jag kan ju som sagt inte lägga upp den...för jag KAN helt enkelt inte.... Men här är ett par rader ur sången som jag tycker är fina...;


"Du, du är du är för fin, du är, du är du är för fin för det trash du gillar varför ska du kasta pärlor åt svin, du, du är du är för fin du är för fin för så fula killar, sluta upp och kasta pärlor åt svin. Ta mig, ta mig istället jag vill och kan gå med dig till kapellet som en riktig man, du, du är du är för fin, du är för fin för det trash du gillar varför ska du kasta pärlor åt svin...."

 


Jag hade aldrig hört den sången innan, men nu tycker jag att det är en av de finaste låtarna... Kanske för att någon "tilldelade" den till mig...? Som såg mig, och killarna jag träffade och sa att jag förtjänar bättre... Det är fint på något sätt...

Just orden "Ta mig, ta mig istället jag vill och kan.."  De slår mig rätt i magen... För det känns som att jag träffar väldigt många som "inte kan"... Vilket antagligen bara är en bortförklaring för att de inte vill...

Men orden "Jag är inte över mitt ex än, jag är inte redo för ett förhållande" har jag hört VÄLDIGT ofta på senaste... Då kan man ju inte låta bli att undra...; "Vad fan gör du då på en dejtingsida????"


Jag har pratat med en kille ett par gånger på sidan, jag tänker inte ge honom ett namn, för han kommer aldrig att nämnas igen.... Han bor inte så långt ifrån mig, vi handlar i samma mataffär, men så vitt jag vet har jag aldrig sett honom.. 

Han har varit ganska rolig och skämtsam, han uppskattade även mitt skämt att vi skulle kunna träffas i "flinggången" i affären som en första dejt...

Idag frågade han hur det gick för mig i dejting-träsket?

Jag sa att det var väl en tolkningsfråga...Jag var kvar på sidan, så ingen har friat än....

Det skrattade han åt och sa att han tyckte vi skulle kolla hur vi två skulle funka...

Jag sa ok! Ska vi göra slag i saken och gå en promenad ikväll? Träffas vid affären om 40 min?

JA! sa han... Så jag gick iväg, men när jag kommit nedför gatan får jag ett sms: "Sorry, jag fick kalla fötter. Förlåt"  Jag trodde att han drev med mig... Men jag insåg efter cirka trettio sekunder att han inte gjorde det, så jag skickade "Mes ;-)" till honom.

"Jag vet" skrev han tillbaka....

Jag menar....Ärligt??

Tur ändå att han visade den sidan nu...Så jag fick se direkt vilken mes han verkligen är....

Nu förstår ni kanske varför jag inte ens tänker besvära mig med att ge honom ett namn.. Bara MES kanske skulle funka?


Det finns en annan låt som jag själv tycker stämmer in väldigt bra på mitt liv just nu....

Ni anar inte hur fruktansvärt frustrerad jag är för att jag inte kan lägga in en video!!!!!!

Men ni får väl kolla på You-Tube för att se/höra vad jag menar...Detta är ett par rader ur låten i allafall...


"Då plötsligt ser jag nån annan, jag tappar andan, det är inte lätt, många karlar lite tid hur ska jag få sinnesfrid, livet är ju alltför kort, det får inte slösas bort, kärlek är mitt tidsfördriv, varje dag så blir jag kär, varför blir det jämt så här, många karlar lite tid, vill ha den eller den åh dessa män, varför bara välja en??"


Det är Nanne Grönvall som sjunger "Många karlar lite tid"

Som det känns just nu...Det är många killar nu... Och tiden räcker inte till...

Trots det sitter jag själv ikväll...

Jag var verkligen sugen på att gå ut en sväng ikväll...Jag har blivit erbjuden ett jobb! Jag var på andra intervju idag och efter en timme erbjöd hon mig jobbet! Jag blev jätteglad, men har inte accepterat än...Jag tänkte låta dem svettas lite och jag väntar tills löneförhandlingarna är klara om en vecka eller så..

Så jag var lite sugen på att fira... Men Tobbe var i sitt gamla hus och fixade med någonting...Tobias blev sur för att jag fått ett jobb fastän jag inte är riktigt arbetslös som han och sa att han skulle gå och lägga sig. Klockan sju.....

Kevin har sin dotter den här veckan och X jobbar kvällspasset....

Sen har jag (tack o lov) inte kontakt med fler killar just nu... Jag hade nog blandat ihop dem och sagt fel namn....

Jo det har ju visst det...Jonas...Som jag fått ställa in två dejter med pga sjukdom.... Vi har inte träffats alls än, och ska jag vara ärlig så vet jag inte om vi kommer att göra det nu....

Det känns som att det har gått för lång tid...och han är riktigt kort...

Jag har i och för sig pratat med en kille som bor en bra bit ifrån mig, Tre och en halv timme tror jag det tar att köra..Om inte fyra.... Han är jättesnygg!!! Men vi bor som sagt långt ifrån varandra så jag har inte ens tänkt tanken att vi skulle träffas...

Men idag frågade han om vi skulle träffas i helgen?

Mitt svar löd; "Men...bor inte du i *********?? Jag ska på tjejmiddag på lördag"

"Ja visst ja...Tänkte inte på avståndet"

????? Nähä....ok...... Knaskille.... 

Men jag är färdig med att resa flera timmar för att träffa någon...Vill han träffas så får han komma hit, men han kan boka ett rum på ett hotell...Så enkelt är det.  fastän han snygg...

Jag har ingeting planerat för fredagkväll... Jag vet att både Kevin och X är lediga...Antagligen kommer de att fråga om vi ska träffas.... Jag skulle i och för sig gärna träffa Tobbe.... Ska jag vänta och se vem som frågar först?

Om någon frågar alls..?

Se.... Många karlar lite tid.....

Frågan är väl...Kommer någon av dem alls att leda dit jag vill?

Som alltid; Tiden får utvisa.... 

Hoppas ni har en härlig kväll, fastän det är måndag...Men tänk nu att dagen är slut, (i stort sett..) imorgon är det tisdag, en dag närmare helgen....om man är en av de som längtar till helgen...?

 
 
Ingen bild

Ida

15 april 2013 21:45

Hej!
Det var en gul ruta för mig också, men när man väl publicerar inlägget så blir det normalt igen!
/Mvh Ida

attkyssagrodor

15 april 2013 22:08

Aha...är det????
Ok...jag ska prova!!!
Tack!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards