attkyssagrodor

Alla inlägg den 2 december 2012

Av attkyssagrodor - 2 december 2012 20:52

Första advent, skyltsöndag. Jag vaknade och steg upp tidigt idag, bakade lussekatter och ett knäckebröd (recept från Pernilla Wahlgren) och gjorde även en laddning spaghetti och köttfärsås som jag frös in.

Sen åkte jag upp i stan och träffade Anders.


Det har pirrat lite i magen hela dagen, jag såg verkligen fram emot att träffa honom. Han hade glasögon på sig idag, han var jättefin, passade verkligen i dem!

Vi strosade runt, hand i hand, på stan i mörkret och tittade på de fina ljusen, jättemysigt.

Sen gick vi hem till mig och drack glögg och åt lussekatter.


Resten hade jag tänkt lämna åt fantasin, men vi gjorde slutet på veckan väl värd att vänta på.


Nu har han åkt hem, jag sitter ensam i mörkret med bara det första adventsljuset tänt och grubblar..

Kommer han att höra av sig igen?

Kommer vi att träffas igen?

Eller är det över nu?


Vad gör jag när dessa tankar och känslor kommer över mig?

Vanligtvis äter jag något olämpligt, men ikväll står jag på balkongen, lyssnar på en kärleksballad av Michael Bolton och röker torra cigaretter som jag köpte för en månad sen när jag skulle ut en lördagkväll. 

Jag borde istället lägga mig, sova, vakna utvilad imorgon..

Känner att jag är trött, rent av sliten, jag behöver semester, en längre period av ledighet. Ja det gör vi nog alla..

Snart är det jullov, då får vi alla lite längre ledighet.


Nu sängen.

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards