attkyssagrodor

Alla inlägg den 9 december 2012

Av attkyssagrodor - 9 december 2012 09:45

Söndagmorgon, andra advent. Jag hade julfest här igår. Vi var tio personer som åt pepparkakor, lussebullar, snittar och annat juligt fyllt med socker. Jag gillar verkligen att ha gäster hemma, jag tycker om att fixa lite mat och bara umgås med mina vänner på ett avslappnat sätt. När jag har gäster så gör jag alltid plockmat, jag har inte utrymme för många att sitta vid ett bord och äta lagad middag så att göra en liten buffé känns alltid naturligt. Igår bjöd jag på

  • Tunnbrödsrullar med philadelfiaost/senap, spenat och julskinka
  • Rostbiffrullar med philadelfiaost/chilisås och avocado
  • Knäckebröd med senap, ruccola och äpplemos
  • Hembakade lussekatter
  • Pepparkakor
  • Rocky road
  • Knäck
  • Skumtomtar
  • Polkagrisstänger
  • Clementiner
  • Tre olika sorters glögg
  • Julmust
  • Alkohol

Det var verkligen en lyckad kväll, avslappnat, roligt, mysigt. Jag älskar verkligen julen och allt med den, jag börjar alltid pynta min lägenhet sista veckan i November så när första advent knackar på dörren är det jul i mitt hem.

Igår fick några av mina kollegor verkligen uppleva vad jag menar med jul. Jag kör fullt ut med gran, mistel, ljusgardin i fönstret och MASSOR av tomtar och änglar.

Jag älskar det! 


Anders fyller år idag, det hade varit mysigt att vakna bredvid honom, men han hade planerat kalas innan vi träffades och jag har planerat julmys sen länge tillbaka. Det känns ändå bra att vi båda har relativt aktiva liv som ingen av oss vill välja bort för den andres skull än. Vi har ju bara träffats i två månader. Så vi får snällt vänta till lördag nästa vecka innan vi får en kväll tillsammans. Jag ser fram emot det, vi ska gå på bio och sen äta thaimat, jag älskar thaimat.


Nu ska jag iväg till en kompis. Ha en skön söndag.

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards