attkyssagrodor

Alla inlägg den 24 december 2012

Av attkyssagrodor - 24 december 2012 21:02

GOD JUL alla kära. Julafton är nästan över, jag sitter hemma själv med ett glas julmust och en saffransbiscotti och ska börja titta på "Svensson Svensson - I nöd och lust"  Får se om jag ser den färdigt, eller om jag zappar lite mellan kanalerna.

Nu är allt bra, jag är varm inombords och trivs med tillvaron. Mina föräldrar har varit här och ätit julmat. Underbart gott, jag älskar speciellt skinka och apotekets julsenap. 

Sen somnade jag medans Kalle Anka rullade på tv:n, det hör också till på något sätt.

Julafton i min familj har alltid varit väldigt lugn och stressfri. Vi tittar på tv, pratar och äter. Jag brukar skoja med min pappa att han ska läsa "Tomten" av Victor Rydberg, som en tradition... Hittills har han inte nappat på den idén...

Vem vet, kanske nästa år?

Eller inte...


Sen delade vi ut julklapparna. Jag har inga syskon, inte heller några egna barn, så jag blir fortfarande väldigt bortskämd av mina föräldrar till jul och födelsedagar. 

Jag fick både parfym, gymkort och böcker.

Mina föräldrar gick hem för en timme sen och jag tog mig faktiskt en promenad runt kvarteret. Kände att jag behövde komma ut en sväng, det var ganska mysigt att strosa i mörkret på egen hand... Bara en ensam taxi kom körande, annars var jag helt alena på gatorna. 


Nu sitter jag som sagt i soffan, tittar på Svensson Svensson (som för övrigt är väldigt rolig!) myser och längtar efter Anders.

Jag känner mig bättre till mods angående honom nu, vi pratade länge igårkväll, jag lade inte på luren förrän kl 02 i morse. Det var mysigt och tryggt att prata med honom, om allt och inget och komma varandra lite mer under skinnet. 

Vi ska nog träffas imorgon, efter att han varit hos sin pappa och firat jul. Jag ska åka och hämta honom, sen ska han sova här. Jag hoppas att det inte bara var tomma ord... Men jag lär ju se det imorgon.

Just nu tänker jag bara njuta av att vara småförälskad (fast jag kan inte berätta det för honom än) och inte låta någon eller något ta ifrån mig den känslan.


Nu ska jag fly in i filmens värld ett par timmar innan jag lägger mig och börjar läsa min julklappsbok.

Jag hoppas att ni alla har en fin dag och tar hand om er själva och era nära.


Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards