attkyssagrodor

Alla inlägg den 27 december 2012

Av attkyssagrodor - 27 december 2012 20:59

Jag har ju glömt att berätta om dubbeldejten som jag och Petronella gick på! Med Per och Markus i fredags... Att jag glömde det...

Fast det var ju ingen dubbeldejt.... Som jag sa så har jag och Per pratats vid på dejtingsajten men han har träffat en annan tjej. Däremot har han en kompis - Markus - som han tyckte att jag skulle träffa.. Så i fredags träffades vi på en av mitt och Petronellas favoritställen.. Det var lite spänt och konstigt... Petronella satt bredvid Per mittemot Markus, jag satt bredvid Markus mittemot Per.. Flera gånger märkte jag att Per bröt ögonkontakten när vi pratade, jag vet inte varför men det kändes inte helt ok. När jag och Petronella stod på balkongen och rökte så säger hon att Markus gjort samma sak.


Killarna var trevliga, men ganska torra och tråkiga, och ännu mer Svensson än vad Anders är...Så jag kände att jag hade fått nog vid 22:30 tiden, killarna ville dra vidare men jag sa att jag och Petronella skulle hem.

Väl hemma får jag ett sms från Per, som lyder;

"Vi diskuterar färgen på dina ögon, vem har rätt?"

"De är blå, på gränsen till turkos" säger jag

"Jag säger gröna och Markus säger ljusblå, vem har rätt?"

"Markus, mina ögon är ljusblå"

"Jaha men vilken fär har Petronella på sina ögon?"

"Bruna"


Både jag och Petronella tyckte att detta var en underlig diskussion..Vi har suttit mittemot dem i fyra timmar och de vet inte vilken färg någon av oss har på ögonen..??

Dagen innan julafton fick jag ett email från Per där han tackar för senast och berättar att han är mycket trött. Jag svarade inte på det.. Sent julaftonkväll får jag ännu ett mail från honom (varför kan han inte skicka ett sms som vanliga människor??) där han undrar om jag kan rekommendera något ställe att gå ut på juldagen? Han och Markus skulle ut och undrade om jag ville hänga med dem?

Jag kan inte komma ihåg när jag sist var ute och festade på juldagen, jag har ingen aning om vart man ska gå, men jag gav ett par förslag men sa att jag tyvärr inte kunde följa med dem då jag redan hade planer.


Vid halv elva på kvällen får jag ett mms, med en bild på Markus som sitter med fem ölglas framför sig.. Per skriver att de sitter på brygghuset men ingen av ölen är god. Stora kramar från Per och Markus!!

Jag önskade dem en trevlig kväll och hoppades att de skulle fatta vinken att jag inte hade lust att prata mer.. Och det gjorde de...


Så så var det med det.

Markus är inte för mig och jag tror inte att jag är något för honom heller.


Dagen efter vår dubbeldejt fyllde Emma år. Vi var hemma hos henne åt falafel och drack jättemycket vin. Sen gick vi ut till ett ställe som jag aldrig varit på, men hört talas mycket om. Där var inte mycket folk alls, så jag ska ge det en chans till, Petronella, Emma och Elin gillar stället, så jag lär ju komma dit igen.

Vi satt vid ett lågt bord med varsin drink i handen, den godaste Mojito jag druckit på väldigt länge! Vi hade inte suttit länge, jag hade knappt satt mig ner förrän det kom fram en svart kille till mig, han räckte fram handen, ler och mitt i tandraden har han en skinande guldtand! Jag dog lite inombords...Igen.

Han pratade engelska och sa att jag var så otroligt vacker, kunde vi vara vänner? Han kunde ju se på mig att jag var en fin människa och att vi skulle bli riktigt fina vänner. Detta höll på i nästan en timme, han kom fram och pratade lite, gick och satte sig hos sina kompisar sen kom han och pratade lite...

Till slut sa jag att jo vi kan vara vänner, men inget mer, min pojkvän skulle inte gilla det.

Hela hans stackars ansikte föll ihop; "Har du en pojkvän??" "Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt....."

Jag försäkrade honom att det verkligen inte var någon fara, sen försvann han, vilket var skönt..


Imorse fick jag ett sms från Simon, kommer ni ihåg Simon?

Som bor i en annan del av Sverige än mig, som har adhd...?

Han undrade om jag kunde översätta hans CV till Engelska (som förövrigt är 14(!!) sidor lång.)

Han vill att jag översätter den till Engelska, idag! För det är bråttom, prio ett!! 

I utbyte lovar han att fixa min dator TOPP TOPP TOPP med bra backup som jag måste ha. Jag behöver "bara" köpa en extern hårddisk.

Att jag blev irriterad är ju bara förnamnet, han frågade samma sak för en vecka sen och då sa jag att jag tyvärr inte har tid, hans CV är dessutom extremt komplicerad och överdrivet invecklad. 

Jag har inte svarat på hans sms och tänker fortsätta ignorera honom. Jag vet att det är hans diagnos som gör att han inte kan "släppa" vissa saker. Så jag tror jag måste ignorera honom tills han fattar helt enkelt. Jag tror inte heller att vi kommer att vara vänner. Vi har inte samma syn på vänskap och han suger för mycket energi från mig.

Får se hur lång tid det tar innan han hör av sig igen..


Jag har pratat lite mer med Anders idag, fått sagt några saker som  jag undrat över och vi är åter på samma plan. Det kanske vi alltid har varit, bara det att jag inte har varit på det klara med det. Nu är jag det. Ja ikväll iallafall, det är inte säkert att jag inte är nojjig igen imorgon. Men vi tar det då.


Nu är det sovdags för mig.

Ha en bra kväll alla, sov gott



Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards