attkyssagrodor

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av attkyssagrodor - 5 maj 2013 11:19

Söndag, jag har varit vaken i fyra timmar, diskat undan efter festen som hölls här igår och hoppas nu kunna sova ett par timmar till när jag har uppdaterat er om Kevin lite...

Han har haft sin dotter denna veckan så vi har kommunicerat via sms på kvällarna. På ett sätt gillar jag inte alls sms, men jag tycker inte om att ha långa konversationer via telefonen heller, jag föredrar att sitta "face to face"..Men när det inte är ett alternativ..så får man ju kommunicera på det sättet som funkar bäst.. och just nu är det sms för vår del. 

Så, i fredags skulle vi ju träffas...äntligen!!

Jag hade köpt nya jeans, nya underkläder och en ny top, kände mig fin när jag tog pendeltåget ut till honom. Han bor ca trettio minuter med tåg ifrån mig, i en liten sömnig håla full med barnfamiljer. Han har planer på att flytta närmare stan vid något tillfälle, men medans hans dotter fortfarande är så liten (hon är sex år) vill han bo kvar så att han inte har så långt att köra till dagis på "hans veckor". Vilket ju är förståligt...


Det var fantastiskt fint väder i fredags eftermiddag och mitt humör var på topp när jag steg av tåget. Där stod han, glad att se mig, stort leende på läpparna och gav mig en lång kram (och en liten puss..)

Sen promenerade vi hem till honom, det tog knappt fem minuter. Vi gick genom området där han bor, ett radhusområde med små trädgårdar och jättemånga barn som sprang, cyklade och hoppade på studsmattor. Vi gick förbi ett hus där tre barn hoppade på en stor studsmatta, de hoppade så högt att jag trodde de skulle flyga över buskarna. Men jag förmodar att barn har rätt bra koll på sina kroppar när de leker...

I allafall, en flicka slutar hoppa och stirrar på oss "Hej Kevin! Vart ska du?"

"Hej hej, jag ska hem" sa Kevin och skrattade lite.

"Jaha, är det nu för att det är helg eller?"

Kevin skrattade igen och sa "Jo...det är det"

Jag önskade att jorden skulle öppna sig och sluka mig, jag kände mig uttittad av ett barn...

"Det är Bea, hon brukar leka med Loppan (vi kallar hans dotter för Loppan) hon går i sexan"

Bea har det vildaste, galna hår jag någonsin sett...Nästan som att hon har borstat ut en afro... fast blond...Jag fick en stark önskan att attackera henne med en plattång... En dag kanske jag får göra det..?


I allafall, vi fortsatte promenera och kom hem till honom. Han skulle duscha, eftersom jag tog ett tidigare tåg än planerat så hade han inte hunnit göra det, så han sa; "Jag ska bara ta en snabb dusch, du vet var jag är om du vill mig något, du kan göra mig sällskap om du vill" och så blinkade han lite busigt...med ett öga.

Jag gjorde honom inte sällskap i duschen, jag tänkte på det..men vågade inte...kanske dumt... Men jag känner mig fortfarande lite blyg och att duscha tillsammans kan väl vara ganska intensivt.. Detta satt jag och grubblade och funderade på och innan jag egentligen kommit fram till vad jag skulle göra, så var han färdig och ute igen..Så kanske nästa gång...?

Han är verkligen mysig, jag känner att jag kan vara mig själv med honom, ja så mycket som mitt självförtroende tillåter..Jag ÄR blyg och lite osäker på mig själv, men jag känner att det kommer att släppa och jag kommer att kunna slappna av mer och mer i hans sällskap.

Lite senare startade vi grillen, eller Kevin startade den..Jag ska nog inte släppas alltför nära öppen eld..

Men jag fixade med dukning, sparris och svamp och försog honom med kall öl, som en duktig flickvän. 

Skrev jag precis flickvän?

Det gick av bara farten...vi är nog inte där än...men jag hoppas att det är dit vi är på väg i allafall.

Jag hörde hur han stod och pratade med någon, så jag stannade inne tills personen i fråga hade försvunnit, då kom han in, skrattade och sa; "Vågade du inte komma ut?"

Nej det gjorde jag inte..Jag har funderat en hel del på det här... och det är nog pga att jag har blivit illa behandlad förut som jag är "rädd" att det ska bli "fel"...Jag vill inte att folk ska tycka synd om mig, vi går alla igenom vårt eget helvete och blir illa behandlade, jag säger inte att jag har blivit värst utsatt, men självklart påverkar det förflutna oss..

Men jag vill inte ta för stor plats, vill inte att han ska känna sig pressad eller att jag rusar fram för fort. 

Så i min "iver" att "ta det lugnt" så kanske jag sänder ut fel signaler..Att jag inte är intresserad..? Men det är jag ju... Jätteintresserad....


Vi åt fläskytterfile, grillade sparrisar och champignioner och potatisgratäng nersköljt med kallt vitt vin, det var smarrigt.

Sen tittade vi på "Nyckeln till frihet", det är Kevins favoritfilm, jag hade inte sett den innan, och jag tyckte inte den var jättebra, den hade ett bra budskap, att aldrig ge upp..Men det är inte riktigt min typ av film även om Morgan Freeman är fantastisk. 

Jag somnade på Kevins bröst ett par gånger..

Sen gick vi och la oss, som vanligt får ni inga "juicy details" mer än att natten var fantastisk och jag både somnade och vaknade med ett leende på läpparna.


Igår morse åt vi frukost på hans uteplats, härligt i solen, te och nybakade bullar. Igen kom det massor av barn och frågade om Loppan var hemma?

Han sa att jag fick vänja mig vid det... Vilket gjorde mig varm i magen...Menar han att han vill att jag sitter på hans uteplats igen? Och prata med barnen som leker med hans dotter?

Det är väl ett steg....Någonstans....? Jag vet inte vert steget går..Men det känns iallafall som att han vill ha mig i sitt liv en längre period...?

Förmiddagen spenderades i hans soffa, vi spelade wordfeud och pratade och trots att jag har wordfeudhelper och fuskade,så vann han.... Det är väl egentligen inte ok?

Sen körde han mig hem, släppte mig utanför min port, pussade mig länge och körde sen iväg för att spela golf.


Jag gick in och förberedde för Petronellas fest, hon hade frågat om hon kunde bjuda några vänner och ha sin fest här?

Jag gillar att ha fest, och jag älskar att fixa med mat och dylikt..Så det var jättekul att fixa detta för henne.


Nu sitter jag och börjar återhämta mig, har druckit två liter ramlösa och börjar känna mig mänsklig igen, det blev många mojitos igårkväll...

Nu ska jag hämta Fluffy som har varit hos mina föräldrar över natten sen ska jag göra mig i ordning för att träffa Kevin igen, sova hos honom inatt.

Håller jag på att bli kär..?

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards