attkyssagrodor

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av attkyssagrodor - 26 februari 2013 18:55

"Ord - så oskyldiga och kraftlösa de verkar när de står i ett lexikon, hur kraftfulla på gott och ont de blir i händerna på den som vet hur de ska kombineras!"  - Nathaniel Hawthorne American Notebooks.

 


Ord jag hittade i fackboken som jag läser nu för ett projekt i Svenskan i skolan.

Ord som slog mig i magen och fick mig att tappa andan vid lunchtid idag.

Jag hade en timme innan dess fått ett sms från Rasmus....

"Jag kan inte prata med dig, jag har känslor för dig och håller på att bli kär. Du bor för långt borta... Jag klarar inte det"

 


Vackert, poetiskt och otroligt sorgligt.


Jag svarade: "Du har rätt... Jag vet att jag skulle kunna bli kär i dig...Så bäst att ta ett steg tillbaka...Men blir lite varm i hjärtat när du säger att du skulle kunna bli kär i mig...Vi hörs så småningom, puss på dig"


Vad annars kan jag säga?

Jag respekterar hans känslor, hans åsikter och hur han lever sitt liv.

Jag tänker inte tvinga mig på honom och tjata om hur bra vi skulle kunna vara tillsammans...


Ikväll ska jag skriva CV och söka jobb.

Jag brottas med tanken att hälla upp ett glas vin...Men jag har ju tränat... Fast lite sugen är jag... Ett litet glas kan väl aldrig skada? 


Jag vill återigen tacka er för era kommentarer och säga att jag svarar på alla.... Jag tror inte att ni får något meddelande om att jag har gjort det, så jag säger det nu, här...Om ni kommenterar ett inlägg, så kolla igen någon dag senare, jag lovar att där finns ett svar från mig  :-)

 


Ha en fin kväll!

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards