attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

En sådan dag....

Av attkyssagrodor - 11 maj 2013 01:03

Nu är klockan så där mycket igen...Efter midnatt och jag borde sova för ett par timmar sen... Jag har spenderat två intesiva dagar med min vän Elisabeth... Jag har aldrig nämnt henne här förut, antagligen för att vår vänskapsrelation går upp och ner... Ibland går den neråt i en sådan rasande fart att jag måste stanna upp, andas och ta en paus helt enkelt. För att sen ganska enkelt vända om och se på hur vi kommer upp på topp igen.

Elisabeth är nog så nära en syster jag kan komma...Vi driver varandra till vansinne och ibland har jag känt att jag inte orkar längre, jag behöver en paus och inte tänka på henne på ett tag. Men om hon någonsin skulle försvinna och inte finnas i mitt liv en dag så skulle jag nog vara halv... Det är helt enkelt så att hon är en del av mig.

Idag har varit en klassisk "Nelly-och-Elisabeth-dag"  vi åkte till Ikea på förmiddagen, ganska tidigt med tanke på att vi träffades igårkväll också och ingen av oss kom i säng innan ett igår morse....


Vi promenerade runt på bottenvåningen, vi hade börjat fundera på om vi var fikasugna och hur vi lättast skulle ta oss till restaurangen..? Jag fick syn på en korg med "kläd-rollar" ni vet sådanadär rullar med tejp på som man rullar sina kläder med för att få t.ex katthår... Jag behövde en ny så jag bad Elisabeth att ta en till mig. vilket hon gjorde, jag skulle slänga den i kundvagnen, ni vet hur stora Ikeas kundvagnar är...och jag missar vagnen...Det var inte så att rullen studsade på kanten och landade på golvet... Jag missade vagnen totalt med säkert en meter..och den rullar iväg längs med golvet...

Detta gjorde självklart att jag och Elisabeth bröt ihop i varsin hög, jag kämpar dessutom med att inte kissa på mig..jag stod böjd över kundvagnen med korsade ben och gråter av skratt. Plötsligt hör jag Elisabeth som säger: "Ursäkta mig, får man inte lov att skratta?? Fy vad otrevligt!!"

Jag förstod ju inte alls vad hon pratade om utan trodde att hon pratade med sin hemliga kompis (eller nåt...) så jag skrattade ju lite till...

Efter fem minuter när jag sansat mig lite frågade jag vad hon menade med det hon sa..?

"Det var två killar som ganska högt sa att det såg ut som att vi höll på att kissa på oss"

"Jaha...Men det gjorde ju nästan jag iallafall" sa jag

"Ja men det kan ju de ta och skita i, det är våra byxor!" (Elisabeth har lite hetsigt humör ibland) sen skrattade vi lite till, besökte damrummet och tog oss upp till restaurangen för att fika. Väl däruppe säger Elisabeth; DÄR! Där är de!!

"Vem??"

"Killarna som sa att vi höll på att kissa på oss"

"Jaha...."

Vi gick förbi dem och efter tre steg hör jag; "Där är ju DEM igen!!!"

Vi fortsatte bara att gå, ville inte väcka mer uppstådelse än nödvändigt....


Jag glömde berätta om två saker som hände igår, så jag gör det nu.....

Jag satt i soffan här hemma, Kevin hade precis kört, då plingar det till i min telefon... Sms från Simon....

Minns ni honom?

Som satte upp sitt kontor i mitt kök en helg....Som tvingade Fluffy att sova utanför sovrummet istället för hos mig som hon är van vid... Intensiv kille..Som har adhd....? Ni minns eller hur? Skrolla annars tillbaka och leta efter inlägg om honom...

Hans meddelande löd: "Hej NELLY, det var längesen vi hördes, jag har tittat på våra bilder, så lyckliga vi var"

Eeehhh jaha...Vad kommer detta ifrån???

Visst var jag glad...Sådär nyförälskad som man är när man träffar någon ny... Men LYCKLIG....Njae.... FjantSimon... Jag raderade hans meddelande.

I förrgår så var jag inloggade på facebook, och upp poppar ett chatmeddelande från Tobias.. Vi pratade om typ vädret en stund, sen frågade han vad jag gjort de senaste tiden eftersom jag inte varit inloggad...?

"Har du saknat mig eller?"  skrev jag och la till en blinkande smileygubbe... Jag tänkte att det är väldigt oskyldigt att skriva så... Men...Till svar får jag; "Ja, det har jag verkligen"

FAN!!! Varför sakna mig..??  Nu kommer jag att tycka det är jobbigare och jag måste avsluta något som jag inte trodde att det var något med...

Jag ska prata med honom så snart jag kan....


Kevin är hos sin mamma och hjälper till med något, ja det sa jag ju igår...Han bär stockar....

Förhoppningsvis kommer vi att träffas imorgonkväll...

Det beror på om de blir "färdiga" i tid..(med vad??? jag måste lyssna bättre när han pratar...)

Nu är klockan snart två på lördag morgon... Jag ska lägga mig... Imorgon är det ännu en ledig dag... ahhh underbart...

Ha en härlig helg alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards