attkyssagrodor

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Do's and Dont's på gymet....

Av attkyssagrodor - 17 maj 2013 09:32

Jag har varit och tränat, tredje gången denna veckan!! Jag har som vanligt spenderat viss tid till att observera andra "gymmare". Denna veckan har jag förundrats över hur andra klär sig när de tränar. Jag tycker inte det är nödvändigt att ha märkeskläder, det är inte det jag har observerat...Utan snarare hur vissa (oftast män) kommer direkt in i gymlokalen från gatan, de har jackan på sig och byter inte skor. Sen bär de med sig sin jacka från maskin till maskin, ibland har de en väska med sig också. Varför?? Det finns omklädningsrum..Både på ovan- och nedanvåningen, och det finns en anledning till att det heter OMKLÄDNINGSrum...man ska klä om där! Inte inne i gymet...


Min andra observation är fotklädnad.. Säger man fotklädnad? Nej det gör man säkert inte, jag menar skor. Vad vissa har på fötterna när de tränar. Det första jag fick lära mig när jag började träna var att skor är det viktigaste du ska tänka på, lägg gärna lite extra pengar på skorna, har du dåliga skor kan du lätt skada dig och slita på lederna.

Jag menar inte att man ska lägga tre eller fyra tusen kronor på ett par skor, men mellan fem hundra och tusen kronor tycker jag är rimligt. Så när jag ser (igen oftast män) någon stiga in i gymet med BADSKOR, så tänker jag; ....??? Vad hände här liksom?? Hur tänkte du nu? Foppatofflor är en annan klassiker, eller inga skor alls, bara smutsiga tupstrumpor... Ärligt? Hur tänker en människa som utsätter sig själv (och sin omgivning) för detta?


Den tredja saken jag har tänkt på är dessa män/gubbar som är på gymet varje dag, men faktiskt inte tränar.. De strosar runt bland maskinerna, ibland sätter de sig på en maskin, men de GÖR inget, de bara sitter där, pustar lite och snackar med någon annan gubbe som sitter på en annan maskin, sen byter de....

Vad är poängen med det?

Varför betala dyrt medlemsskap om man bara nyttjar lokalen som ett fik?

Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om jag en dag skulle se dem med en kaffekopp i handen...


Jag ser nu att det bara är män som jag har observerat, men det är antagligen för att det är män som beter sig underligt på mitt gym... Alla tjejer/kvinnor har ordentliga skor och de tränar så hårt de kan. Visst, vi har ju de små tanterna som kommer fullt sminkade, juvelerna hängande runt halsen och håret i en snygg uppsättning, det är roligt att se dem också..Men de tar ändå sin träning på allvar. 

Slut på observationerna. Nu ska jag duscha, snart kommer Nelly och vi ska göra tatuering nr tre, tillsammans, jag lägger upp en bild senare ikväll.

Ha en underbar helg alla!

 
 
Annie

Annie

17 maj 2013 11:26

Haha jag håller med dig ! ;-) Ibland kan man undra vad vissa gör på gymmet när dem inte verkar träna .. varför då gå dit ?! ..
Har själv gått på gym i perioder och Också sett dessa män i foppatofflor .. och tänkt hallå .. har ni missat nåt!
Har sagt det förut, men du skriver( uttrycker) dig så bra man vill bara fortsätta läsa det du skriver ;-)
Ha en fin helg!

http://cupcakes-ochannat.bloggplatsen.se

attkyssagrodor

17 maj 2013 13:15

Tack snälla Annie, jag blir så otroligt glad att läsa det :-)

Så dessa "Foppatoffel-prydda" män finns överallt..skönt att det inte bara är på mitt gym... ;-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attkyssagrodor - 9 december 2013 19:22

Jag har ju egentligen lagt ner bloggen, men den senaste tiden har det kliat i fingrarna och den där känslan av att jag snart spricker om jag inte skriver något snart. Jag har funderat på att starta en helt ny blogg, jag har skapat sidan men sen...ja ...

Av attkyssagrodor - 3 oktober 2013 21:10

Här sitter jag igen, som så många andra kvällar det senaste året, med datorn i knät och ögon som tåras. Jag har tagit ett beslut, som jag känner att jag måste göra, trots att det tar emot och en del av mig inte vill. Men jag kommer att sluta med ...

Av attkyssagrodor - 1 oktober 2013 21:16

Jag ÄR lycklig, jag är verkligen det. Men med lyckan kommer tydligen även panik, tårar och megaångest. Jag har konstant dåligt samvete och börjar känna mig otroligt stressad. Så vad har hänt undrar ni kanske? Det finns bara en person jag kan klan...

Av attkyssagrodor - 24 september 2013 21:00

Oj då.... Stackars bloggen... Helt övergiven i över en vecka, ingen uppdatering, ingen rolig liten "annekdot"...Bara tystnad.. Skäms på mig... Men det är ju så här.. I Augusti förra året startade jag mitt projekt "Hitta drömprinsen" Jag gav mig sjä...

Av attkyssagrodor - 16 september 2013 18:40

Har ni någon gång fått känslan att livet driver med er?  Eller testar er? testar för att se om du verkligen vill vara i situationen du är i för tillfället... I förhållandet du är i..? Jag får den känslan nu..Igår kom den dimpandes i min email på fa...

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards