attkyssagrodor

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av attkyssagrodor - 3 juni 2013 21:34

Jag tycker egentligen inte att jag har åldersnojja... Jag är trettiosju år (jag har nog inte sagt exakt hur gammal jag är förut...Bara att jag är närmare fyrtio än trettio...men inte trettionio...) men lever mitt liv på samma sätt som när jag var tjugotvå, nästan i allafall..Skillnaden är väl att jag har en egen lägenhet, jag behöver inte längre trängas med andra.. Och jag festar inte lika mycket som jag gjorde när jag var tjugotvå. Vilket är helt ok..Jag hade inte orkat komma bakis till jobbet varje fredag längre.

En annan sak som jag tycker är väldigt roligt är att mina yngre klasskomisar nu har börjat "ty sig" till mig och kommer till mig för att be om råd, och jag KAN faktiskt råda dem, jag har ju varit där de är och vet vad som händer i hjärtat när det tar slut med pojkvännen, när man träffar någon ny, när exet plötsligt, oväntat och faktiskt ovälkommet dyker upp i ens liv igen. Det är jätteroligt att kunna försäkra dem att oron och hjärtesorgen försvinner och solen kommer åter att skina på deras vackra ansikten. Just nu pratar jag med en av mina "favorittjejer" på kursen, Hanna, hon har vad man i England skulle säga: "Spunk" och då menar jag inte spunk som på svenska... Jag menar att hon är lite kaxig men på ett positivt sätt hon är inte otrevlig, hon vet vad hon vill och kämpar för att nå sina mål utan att totalt förgöra andra som kämpar mot samma mål. 

I allafall... Hanna gjorde slut med sin pojkvän i Januari, de hade varit tillsammans i sex år så självklart har hela våren varit tung och tuff för henne men nu har hon börjat nätdejta på något som heter "Happy Pancake" och hon pratar ganska mycket med olika killar. Jag vet inte hur många hon har träffat "på riktigt" men hon har fått tillbaka sin "gnista" och hon har börjat skratta igen.  Nu har hon kommit till stadiet när hon börjar tänka på att ha sex igen men hon är osäker på om det är för tidigt eller inte.

Så det känns verkligen roligt att hon ber om mitt råd så att jag kan försäkra henne om att det är naturligt att ha sexuella känslor, hon var sexton år när hon träffade sin f.d pojkvän, nu är hon vuxen och är mer "henmma" i sin kropp och då kommer de här känslorna. Och det är ok att agera på dem!! Så länge hon är ärlig och sann mot sig själv och killen och använder kondom så ska hon bara ha roligt!


Med de orden är det dags för mig att gå och lägga mig, imorgon är sista riktiga dagen på kursen. Känns vemodigt, men det kommer att bli bra. Tror jag, hoppas jag. Godnatt vänner.



Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards