attkyssagrodor

Alla inlägg den 8 november 2012

Av attkyssagrodor - 8 november 2012 21:21

På denna datingsida kan man "flirta", lägga till någon i en favoritlista och klicka "JA, jag är intresserad" för att visa någon att man är intresserad (är det för jobbigt att skriva ett meddelande?)  Jag har klickat på JA knappen ett par gånger och lagt till några killar i min favoritlista. Tanken är väl att jag ska kontakta dessa killar... Ibland gör jag det men ibland glömmer jag helt enkelt bort att jag har sagt att jag är "intresserad"...


Så var fallet med Frank, jag fick en dag ett meddelande där han skrev "Jag ser att du är inresserad av mig, jättekul!" och sen ville han veta mer om mig, bla bla bla....

Jag kände ju igen honom, minns att jag tittat på hans foto och tyckt att han var ganska söt, jag fick läsa hans profil igen för att trigga minnet, men jo jag väl "intresserad".

Jag har ju även sagt att jag ska vara öppen för alla killar jag möter på sajten...så jag skickade väl ett meddelande till honom, jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev om jag ska vara ärlig...  Han var inte mycket för att skicka meddelanden fram och tillbaka, han ville träffas ganska snart. Han föreslog att vi träffades i parken och gick en promenad. Jag tycker att det är en jättebra idé till en första träff, man bara träffas och pratar och får frisk luft, inga höga förväntnignar eller krav på att något ska hända, men det har potential att bli väldigt romantiskt om man kommer bra överens.


Det var jättekallt den förmiddagen och blåste ganska kraftigt, men jag tyckte ändå att det var härligt att komma ut och promenera. Frank, som verkade väldigt ödmjuk och lugn undrade om vi skulle ta en kopp kaffe någonstans och jag föreslog ett par cafeér som låg i närheten. Men han körde till McDonalds. Jag sa att jag ville ha en kopp te för att värma mig, men Frank sa att det inte finns te på McDonalds.. Nähä...Då tar jag en cola istället sa jag, eftersom jag inte tycker om kaffe.

Han läste på en skylt; "Kaffe och Paj 15kr"

Ja de pajerna är jättegoda sa jag, och tänkte att han skulle ta det..

"Om du sätter dig så kommer jag" sa han. Även om det var McDonalds vi befann oss på så tyckte jag att det var fint att han var lite gentlemanna-aktig, så jag satte mig vid ett bord och försökte snyta mig på ett värdigt sätt.

Då landar det en paj och en kopp kaffe framför mig.. 

"Man kan inte dricka te på McDonalds"

Ok... Men jag sa att jag inte tycker om kaffe, så han är tydligen inte så bra på att lyssna, och jag ville inte ha en paj..


Han satt tyst ett tag och bara tittade på mig, jag blev lite generad och flackade antagligen med blicken litegrann, då lutade han sig tillbaka i stolen och frågade; Jaha, gillar du vad du ser då?

Hmmm, jag kan inte riktigt förklara, men jag gillar inte den attityden hos folk.. Det känns ohyfsat, så jag tror att jag bara mumlade något som kunde låta som; "Ja, absolut"

Vi pratade lite om intressen, jobb och fritid, sen säger han att han gärna går därifrån, han gillar inte att prata när det är så mycket folk omkring honom. (Undrar ni som jag? "Varför körde du hit då???)

Så vi körde tillbaka till parken och satt i bilen för det var bara så in i vassen kallt.

Vad som sen hände fick mig att minnas några av de killarna jag hånglade med när jag var i tjugo-års-åldern, snabbt, hårt, obekvämt och lite pinsamt..

Han frågade om jag brukade hångla på första dejten...?

Eh, tja...det har ju hänt..jag har ingen regel som säger att jag måste vänta till tredje daten innan jag låter en man kyssa mig..Det var dumt sagt, för i nästa sekund satt jag som klistrad mot sidofönstret med huvudet inklämt mellan fönstret och nackstödet. Han pressade upp min mun och vevade runt tungan som en elvisp, det var fruktansvärt! Jag trodde inte att killar fick lov att göra så längre, det är faktiskt snart 2013!


Jag knuffade undan honom lite lätt, (eftersom jag själv satt fast i fönstret kunde jag inte dra mig undan..) och han såg sådär nöjd ut, som en hundvalp som för första gången hämtat tidningen till matte och husse (och rivit den i tusen bitar) "Ska vi komma bort från sidan, nu när vi är tillsammans?" säger han... Jag skrattade lite ansträngt och sa att vi kunde ju se vad som hände nästa gång vi träffades.. Sen körde han mig hem.


Jag spenderade resten av dagen på soffan och kollade på film och tänkte... Funderade på om jag skulle ge honom en chans till...Alla förtjänar en andra chans, eller?

Men min magkänsla pratade ganska högt den dagen och jag kände att detta var bara fel...

Nästa dag ringde han, och ringde och ringde... Sen skickade han ett sms: "Jag kommer hem till dig kl 10.00 imorgonbitti!"


Nej, det går absolut inte... Jag kan inte ha en andra date kl 10.00 på morgonen.... Så jag svarade på sms:et "Hej Frank, jag har tänkt mycket och vill vara ärlig mot dig. Jag har inte de känslorna för dig som jag letar efter" 

Och fick som svar; "Ok. Lycka till!!"

Var det genuint menat? Att han hoppas att jag hittar den jag letar efter? Eller väldigt sarkastiskt menat? "Lycka till att hitta någon som är lika bra som mig"?

Det spelar ju ingen roll vad han menade, jag behövde inte träffa honom igen, vilket var huvudsaken.


Jag dejtar vidare...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards