attkyssagrodor

Alla inlägg den 9 november 2012

Av attkyssagrodor - 9 november 2012 17:49

Ett program som gillar att titta på är "Tough Love". Har ni sett det? Sänds på TV3 ibland. En grupp tjejer som har svårt att hitta den rätta får komma och bo på ett "mansion" där de får hjälp av en kvinna och en man (mor och son) att analysera sig själva, sitt sätt att se på män och sitt sätt att vara i olika sammanhang. 

De har "lektioner" och får "läxor" vilket är både roligt och frustrerande att se på. Jag har ibland suttit med händerna för ögonen och skämts för att själv vara kvinna när jag ser hur vissa tjejer uppför sig.


Vid iallafall ett tillfälle har det varit par som kommit dit för att se om de verkligen vill gifta sig och spendera resten av sina liv tillsammans? Vilket också har varit pinsamt, men underhållande att titta på.


Mannen som leder programmet heter Steve Ward, han är snygg så att jag ibland vill gråta när jag ser honom och måste helt klart vara mannen som alla kvinnor drömmer om att få spendera sitt liv med. Jag skulle nöja mig med en kväll...natt... :-)

Jag såg en gång en intervju med Steve och han fick frågan: "Vad ska kvinnor tänka på när de är på en dejt?"

På vilket han svarar: "Dont be weird" och så får man se några klipp av tjejer som är, minst sagt, "weird" på en date. En tjej ringde till sin telefonsvarare (hennes date satt fortfarande mittemot henne) och lämnade ett meddelande till sin katt! "Mamma kommer nog inte hem ikväll, purr purr" Jag tror att hon faktiskt kom hem den kvällen. Ensam.

Så visst kan tjejer uppföra sig otroligt underligt, MEN det kan killar också...

Jag tänkte här beskriva några fler konstiga saker som sagts till mig av olika män under en första date...:

  • OM DU INTE VILL HA SEX MED MIG SÅ KOMMER DU ATT ÅNGRA DIG FÖR RESTEN AV DITT LIV! JAG ÄR DET BÄSTA SOM KAN HÄNDA DIG! (ja han skrek.....pinsamt så jag ville sjunka genom jorden)
  • Det kanske inte är så passande att få stånd i så här tajta byxor...
  • Är din haka spetsig? Den ser spetsig ut
  • Tycker du om att dominera i sängen? Jag gillar tjejer med hårda nypor. 
  • Får jag lägga mig på dig? (Vi satt på ett Café....gissa vad svaret blev där?)
  • Du ser så mjuk och len ut, du borde heta Lena
  • Jag är en persisk prins, om vi gifter oss blir du prinsessa av Persien.

Så, ja killar kan också vara konstiga på första dejten och p.g.a det inte få en andra dejt...Inte med mig iallafall.

T.ex han som gillade hårda nypor...Valter. Vi hade bestämt träff på stora torget i byn, egentligen var jag inte alls på humör att gå på dejt... Dagen innan hade varit dejten med Sebastian, jag kände mig ratad och oönskad.. Men, jag tänkte att just eftersom jag inte var på topphumör så kunde det bli riktigt riktigt bra...

Han beskrev sig själv som "snygg" och hans profilbild visade en man som absolut inte var ful, så ännu en gång tänkte jag att jag inte hade något att förlora.

Jag kom till torget först, medans jag väntade fick jag syn på en lång man komma rakt emot mig, han hade en gräsligt ful fleecejacka och en ännu fulare cowboyhatt på sig, jag tänkte "Vad i h*****e är detta???

Men han gick fram till en annan tjej som också satt och väntade, så jag andades ut igen.

Sen såg jag honom komma från ett annat håll. Jag kännde igen honom, även om bilden måste vara några år gammal... Han var "sattare" och hade grått hår... Inte på ett charmigt George Clooney sätt... Vi gick in på fiket som ligger på stora torget, beställde te och kaffe och satte oss ner. Jaha, tänkte jag..Vad ska jag fråga den här "loosern" om då?

Jag behövde inte tänka länge, han tittade på mig och log ett lite fånigt leende, och säger: Gillar du att dominera i sängen? Jag älskar kvinnor med hårda nypor!

Jag tror att mitt hjärta sjönk, lade sig någonstans i magen... och jag undrade vad i hela friden jag har gjort för att förtjäna detta?

Sen ställde jag mig upp och gick därifrån.

Jag drack inte mitt te, jag sa inte att det var trevligt att träffa honom men han är inte vad jag söker, jag sa inte ens hejdå... Jag tog bara min jacka och gick därifrån, ut från cafeét, tillbaka över torget och genom parken. Hem.

Vanligtvis tar den promenaden ungefär en kvart-tjugo minuter, den här eftermiddagen var jag hemma inom sju minuter. Adrenalinet pumpade, jag var ursinnig!

Vem f*n tror han att han är?

Fråga om jag vill gå på honom med klackar första gången vi träffas...?

Jag hade gärna gett honom en örfil eller två förståss...


Så Valter är inte heller min drömprins.. Jag hörde aldrig ifrån honom efter den dagen. 

Tur för honom 


Av attkyssagrodor - 9 november 2012 04:10

Klockan är 04:10 och tankar snurrar i mitt huvud....

  • Varför blir vissa människor "kära" snabbare än andra? Är det kärlek? Eller snarare lust? En nära vän sa en gång till mig att hon inte trodde på "Love at first sight" utan snarare på "Lust at first sight". Är det så svårt att urskilja de två? Vad händer när lusten avtar? Kommer kärleken då? Eller står man kvar med ingenting? Och om man inte känner extrema lustar när man först träffar någon, är det kört då?
  • Vad gör jag om jag känner att jag håller på att bli kvävd, redan efter en träff?
  • Hur kan jag säga till honom att jag vill träffa honom igen, men han måste "tagga ner"?
  • Är bloggen lite tråkig? Jag visar ju inga bilder? Eftersom att bloggen är "hemlig" kan jag ju inte lägga upp foto vare sig på mig själv eller killarna jag har träffat... Hur gör jag den mer levande? Andra bilder kanske..?
  • Hur dämpar jag min egen "kräsenhet"? Varför dömmer jag killar så snabbt som "mesiga" och inte alls vad jag vill ha?

Ja, några tankar som man har så här på morgonen..Jag vaknade och kände att jag var bara tvungen att starta datorn och skriva, annars skulle jag explodera. Det känns lite bättre redan nu, jag känner mig lugnare när jag får ur mig hur det känns, mina tankar fastnar i cyberrymden.

Jag hade egentligen inte tänkt att berätta om Anders än... Vi har precis träffats och egentligen skulle jag vilja ge det lite mer tid innan jag lägger honom här, men jag får nog ändå berätta lite..och se vad som händer..

Anders var en av de första jag fick kontakt med på sajten, jag tyckte verkligen att han var skitsnygg! Han hade ett sånt utseende som jag var svag för när jag gick i gymnasiet. Vi utbytte ett par mejl, men jag kände att det var väldigt ytligt och  ganska snart slutade vi höras av, tills för en vecka sen ungefär... Då fick jag följande meddelande:

"Hej, jag ser att du har lagt till mig som favorit, trevligt"

Min första tanke var faktiskt; "Är han dum eller?"

Detta meddelande följdes av;

"Jag ser att du har bytt religion, vad spännande!"

Nu fattade jag ingenting...Vadå bytt religion?? Var har han fått det ifrån?

Jag svarade att ja, jag hade möjligen lagt till honom som favorit i somras...men jag har inte bytt religion....

Han fortsatte att mejla mig, men känslan jag hade var den som jag verkligen gör mitt bästa att mota bort; "Mes!"


Det är ju verkligen omoget, ouppfostrat och barnsligt att kalla någon för "mes"... Men ibland är jag just det, omogen och barnslig... 

Anders är väldigt "på", han sa snabbt att han tyckte att jag var väldigt trevlig och såg söt ut på bilderna.. Men på min facebook sida har jag ju väldigt många foton och ingen är den andra lik.. (Vid detta laget hade vi blivit facebookvänner) 

Så jag fick förklara för honom att jag det senaste året har gått ner ungefär 60 kg, så jo det är ju en viss skillnad på bilderna...

Jag har verkligen blivit bombarderad med sms och facebookmeddelanden... "Du är så trevlig", "Du är så söt", "Jag ser fram emot att träffa dig" "Jag vill krama dig" "Jag kommer nog att stjäla en puss när vi ses"..... Ärligt? Vem säger så?? Men, eftersom jag har lovat mig själv att inte dömma någon, att ge alla en ärlig chans och vara mer öppen för att "drömprinsen" kanske kommer i ett annorlunda fodral än vad jag planerat att han skulle göra... Så träffades vi igår.

Bara en fika på ett café. Han är lång, och svepte in mig i sin famn, vilket var mysigt, jag är inte van vid killar som är huvudet längre än mig själv...

Jag drack bara en kopp te och han en kopp kaffe och vår konversation låg på en väldigt neutral nivå, men det var mysigt. Jag tittade på honom ibland och tänkte att jag nog skulle kunna träffa honom igen...

Vi sa hejdå utanför cafeét och igen sveptes jag in i hans armar, men han stal ingen kyss...


På väg hem ringde jag Petra för att rapportera. Det är så härligt med tjejkompisar, att fortfarande, fast vi är över 30 båda två, vara tvungen att berätta om killar, känslor och livet för varandra. Underbart! 

Jag vill träffa Anders igen, men han MÅSTE tagga ner....Nedan följer ett urval av sms och meddelanden jag fick igår..;

  • "Jag ville pussa dig, men vågade inte" 
  • "Du är söt"
  • "Du ska få en puss på söndag :) Jag längtar redan till söndag, det känns som att det kan bli något, jag är så glad att jag träffat dig"
  • "Vi får träffas så ofta som möjligt tycker jag"
  • "Vi får träffas så ofta som möjligt tycker jag, så det inte rinner ut i sanden"
  • "Vi får träffas så ofta som möjligt tycker jag"
  • "Du får messa mig och ringa mig närhelst på dygnet"
  • "Vill pussa dig nu haha"
  • "Jag kan inte sova för jag tänker på dig hela tiden, jag ångrar att jag inte gav dig en kyss"
  • "Jag hoppas verkligen att det blir vi, jag har haft tur som har träffat dig"
  • Hälsningar från din förhoppningsvis blivande pojkvän"

Säg mig...Är det jag som är överdrivet kräsen? Eller är det lite konstiga saker han säger..?  Jag känner igen det här beteéndet från när jag själv var i sena tonnåren, tidig tjugoåring...Det känns lite som att han kväver mig... Så vad ska jag göra? Ska jag säga till honom att lugna sig? Eller bara vänta? Han kanske inte alls känner så här starkt när han verkligen lär känna mig? Han verkar ju nästan ha blivit förälskad direkt, medans jag känner att jag nog vill dejta lite till.. Det finns fler män där ute som inte har fått träfa mig än ;-) 


Vi ska träffas på söndag, och han har redan sagt att jag får bestämma vad vi ska göra.. Jag känner att en söndagkväll är bäst spenderad framför tv:n med mat....

Så vi får väl se...

Jag håller er underrättade..

Nu känner jag mig ganska trött, känner hur ögonlocken blir tunga, men det är snart dags att stiga upp... Så, ha en skön fredag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hur många grodor måste man egentligen kyssa innan man hittar sin prins? Vi får väl se... För nu menar jag buisness, jag tänker inte sluta förrän jag har hittat honom!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards